Tripadvisor to wiodący portal turystyczny na świecie, który z założenia tworzony jest przez społeczność internetową. Zasada działania witryny jest prosta – osoby, które były w określonej restauracji, hotelu lub odwiedziły jakieś miejsce oceniają je i wystawiają swoją recenzję, rekomendując bądź odradzając wizytę innym użytkownikom, a swoją opinię wzbogacić chociażby stosownym zdjęciem. Z kolei osoby dopiero planujące pobyt korzystają ze zgromadzonych w ten sposób zasobów np. zestawienia najlepszych restauracji w danym mieście. Użytkownicy serwisu stają się tym samym twórcami oraz odbiorami treści – i na tym polega siła portalu.

O tym dlaczego Tripadvisor dla restauracji to zły pomysł przeczytasz poniżej.


 

#1

W przeciwieństwie do popularnych portali społecznościowych, jak Facebook, Instagram czy Twitter, internauci zaglądają na TripAdvisor w celu podjęcia konkretnych decyzji zakupowych, a nie w celu nawiązywania znajomości. 

Jeśli nie chcesz zyskać nowych gości, którzy zaglądają na portal w znalezieniu konkretnego miejsca na posiłek – nie zakładaj profilu swojej restauracji!

#2

Tripadvisor często tworzy zestawienia najlepszych miejsc w danej okolicy. Cieszy sie to sporym zainteresowaniem internautów – kto nie lubi czytać zestawień? W końcu z jakiegoś powodu i ten wpis nazywa się „3 powody…” 😉

Opinię o danym miejscu możemy sprawdzić na Facebooku, ale jeśli jesteśmy w obcym mieście i szukamy tajskiej knajpki to istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że skorzystamy z pomocy właśnie Tripadvisora. O wiele łatwiej i szybciej wejść na portal i rzucić okiem na 10 najlepszych pizzerii w Krakowie, niż szukać w przeglądarce opinii, a potem każdorazowo wchodzić np. na fanpage obiektu i sprawdzać recenzje.

Rankingi tworzone są na podstawie ocen gości, dlatego jeśli nie zależy Ci aby znaleźć w takim zestawieniu zrób wszystko, aby zebrać jak najgorsze noty.

#3

Zdecydowana większość użytkowników Tripadvisora zwraca uwagę nie tylko na recenzję wystawione przez użytkowników, ale również na odpowiedzi obiektu. W ich mniemaniu to jeden z elementów wysokiej jakości obsługi i dbałości o gościa.

Dlatego jeśli nie chcesz, aby gość ponownie zjadł w Twojej restauracji nie odpowiadaj na recenzje, szczególnie te negatywne! Ewentualne nieporozumienia zawsze pozostawiaj bez odpowiedzi. Nie zaszkodzi też szczypta arogancji, złośliwości i agresji.

Tripadvisor dla restauracji – dobry pomysł?

Z powyższego tekstu oczywiście wynika, że Tripadvisor jest doskonałym miejscem do promocji restauracji, może nawet okazać się ważniejszym miejscem niż nasza oficjalna strona internetowa, a nawet media społecznościowe. Oczywiście pod warunkiem, że używamy go umiejętnie. 

Opis restauracji powinien być pełny i aktualny – adres strony internetowej, godziny otwarcia itd. W szczególności bez odpowiedzi nie należy pozostawiać negatywnych recenzji. Odpowiedź obiektu powinna być spokojna i wyważona, nastawiona na rozwiązanie problemu. Nawet jeśli wydaje nam się, że gość nie ma racji nie powinniśmy oskarżać do o nieuczciwość. Sprawdzi się tutaj zasada 5P – Przeproś, Przygotuj się, Przeciwdziałaj, Popraw się, Powetuj.

Oczywiście negatywne opinie zdarzają się najlepszym i nie ma co wpadać w popłoch, gdy takowa się pojawi. Ktoś mógł mieć zły dzień – gość lub obsługa. Pozytywne i negatywne recenzje się równoważą, a odbiorca w bardzo łatwy sposób wyciągnie średnią. Jednak w przypadku gdy 90% recenzji jest negatywnych, to daje do myślenia.

Udostępnij:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on TumblrShare on LinkedIn

Lubisz ciasteczka? Ja też, dlatego ta strona używa cookies. Info

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Omnomnom" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij